zondag 24 juni 2012

lapje 294 en een opdracht.


Dag 294 van de lapjes.

Gisteren plaatste ik foto's van mijn eerste 2 creaties.
Nauwelijks doorgequilt en met fiberfill als tussenvulling.


Het echte doorquilten dus nooit geleerd, totdat ik een jaar of 6 geleden een sprei op bestelling ging maken.
De opdracht geefster had zelf een patroon getekend op de pc, ik heb het op papier gezet en de lapjes  op de machine aan elkaar gezet.

Op een gegeven moment vroeg Jolie ( een gezamenlijke vriendin) hoe ga je het doorquilten ?
Hoe ga ik het doorquilten ? Tja gewoon in de naad dacht ik.
Maar ja, als ze die vraag stelt, moet er meer zijn, dan naadjes volgen of blokjes dwars oversteken.
Ze heeft me toen een paar linken doorgestuurd.
Toen ben ik eensverder door gaan neuzen op internet en verhip ja, mogelijkheden genoeg. Er ging een wereld voor me open.
Toen heb ik uiteindelijk een sjabloon bij Dorry gekocht en ben ik gaan tekenen en doorquilten.
Ppppffff een heel karwij, maar het eindresultaat was mooi.
Dus Marijke als je het leest, bedankt voor de opdracht en Jolie, super dat je die vraag stelde.
Ik heb het jullie nooit verteld, omdat ik het lullig vond.
Maar via internet en via het forum heb ik heeeeeeeeel veeeeeeeeeel geleerd.

Hier wat foto's van het hele proces. <-- klikkerdeklik.







7 opmerkingen:

  1. Hahaha Mieke, ik dacht meteen toen ik begon te lezen dat het mijn sprei zou zijn.
    Wat leuk om te horen dat je bij dat project als eerste hebt geleerd hoe je ook kon doorquilten. Twee vliegen in een klap dus. Wij superblij met de prachtige sprei en jij dat je er weer iets nieuws bijgeleerd hebt.
    Enne....... op jouw blog kijken is een van de eerste dingen die ik doe zodra ik zie dat er een nieuw bericht geplaatst is.

    Fijne zondag verder. Lekker binnen i.v.m. het weer en lekker met je lapjes frutten.

    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nee Marijke, straks moet ik naar buiten. bbbrrrr, ik heb vandaag geen auto !
    DLD1 viert vandaag haar 5-de verjaardag.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een leuk verhaal en herkenbaar. Ik heb ook ontzettend veel geleerd en leer nog steeds op internet.Ook boeken over een bepaald thema is zo makkelijk. enige nadeel is dat het zoveel tijd kost. :-) De quilt is prachtig gequilt.
    Fijne dag, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. je hebt er toch maar een mooie quilt van gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijn hè als je wordt geholpen en mensen je door verwijzen naar de juiste links, prachtig lapje, groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  6. je quilt is echt heel erg mooi,,,

    maar wel heel herkenbaar als je mijn eerste quilt zag [lol]
    zo van grote steken gauw thuis hihi
    gr sieneke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je suis certaine qu'elle sera très jolie! Gisèle

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je er even was.

Powered By Blogger