zaterdag 23 juni 2012

lapje 293 en mijn eerste 2 creaties

 Dag 293 van de lapjes

en

Mijn allereerste creatie was een pannenlap.
Waar die is gebleven, geen idee. Ik heb er ook geen foto van.
Ik vond PW wel leuk en ging verschillende blokken maken, met natuurlijk verschillende vormen.
Geen PW stof, want dat vond ik te duur, om zomaar te gaan proberen.
Dus allerlei lappen van verschillende diktes werden uit mijn voorraad gehaald. Ik naaide veel dus restanten genoeg.
Mijn 2 zussen waren eerder begonnen en daar had ik mijn dunnere katoenen resten aan gegeven.

Mijn ' juf ' van toen, werkte altijd met fibberfill. Prima voor een wandkleed, maar absoluut niets voor een sprei.
Overal komen er witte pluisjes tussenuit.
Doorquilten heeft ze ons ook niet echt geleerd, het moest maar in de naad, het patroon volgen.
Oké, zo gezegd, zo gedaan.

Deze sprei heeft een jaar of 10-12 bij mijn moeder op bed gelegen en is ook al de nodige keren gewassen.
Echt gebruikt dus.

Het volgende project was een lentekrans, van quiltstoffen.
En doorgequilt met een paar gebogen lijnen !

De lichte vlek is de zon, die er net op staat.

.

4 opmerkingen:

  1. Ja toen hadden ook de juffen er vaak geen kaas van gegeten, maar het resultaat mag er toch wel zijn hoor! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O wat leuk om de twee eerste quilts te zien, ze zijn prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb ook niet echt les gehad maar veel op internet gevonden. Je krans is heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk om een keer de quilts te zien waar het allemaal mee is begonnen!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je er even was.

Powered By Blogger