donderdag 19 maart 2020

Eindelijk klaar en met veel dierbare herinneringen

Het begon 5 jaar geleden toen ik een appje van mijn oudste ( die in New York City was )  kreeg , met het verzoek om een paar stoffen uit te kiezen.
Dat is natuurlijk niet zo moeilijk.



en nog een paar andere foto's met nog meer stoffen.




Taratata , cadeautje voor mijn 65ste verjaardag .




Geen fq's maar halve meters of halve yards , geen idee meer. Het was veel.


Zelf was ik al jaren 30 stofjes aan het verzamelen , dit paste daar perfect bij.
Toen kreeg ik het idee om
" de Stonefield " quilt te gaan maken.
Niet alle blokken hetzelfde , heb wat blokken weggelaten en verder mijn eigen fantasie er op losgelaten.


Groot formaat , 2-persoons beddensprei , moest het worden.


Zo gezegd , zo gedaan.


Baby kleertjes , gedragen door onze kinderen.
Een stukje van de bekleding van de wieg , van onze kinderen.
het dooppakje , gebruikt voor de oudste 2 kinderen.
Frivolité kantjes en kleedjes , ooit gemaakt door mijn tante nonneke .
Initialen , door mijn moeder op haar eigen linnen uitzet genaaid.
Oude gekregen kraagjes.
Een witte bloes van mijzelf .
Broderie tafelkleedjes.


Van alles  wat fijne herinneringen had / heeft , moest er aan geloven.


En nu 5 jaar later , slapen wij heerlijk onder een mooie sprei.



frivolité en een baby truitje.

Initialen van mijn moeder.

witte stof van het doop pakje
en nog veel meer.



Alles met de hand . Alleen de blokken en de hexagon rand zijn machinaal aangezet.

Met de hand doorgequilt , niet intensief.

.







3 opmerkingen:

  1. Prachtig Mieke wat is die Stonefield mooi geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig is JOUW Stonefields geworden. Met heel veel mooie herinneringen. Dat zal lekker slapen!👍🏼🤗

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je er even was.

Powered By Blogger