zaterdag 24 februari 2018

Na een paar jaar roosjes sparen !

Stofjes met roosjes , heerlijk.
Altijd leuk om naar te kijken , te kopen , te ruilen , of gewoon te krijgen.
In een apart mandje lagen ze geduldig te wachten.

Toen ik er al veel had , begon het natuurlijk te kriebelen.
Wat ga ik er van maken.

Op een gegeven moment waren heel veel mensen in de ban van de hartjes van Ingrid
oftewel van Super Goofs quilts

Tja , dat kan ik natuurlijk ook.
Een paar hartjes getekend .
3 verschillende maten zijn het geworden.

Een achtergrond stof had ik ook al in gedachte.
Broderie , moest het worden.
In de kast had ik nog wat en marktplaats had genoeg en mijn zus had ook nog wat.
En uiteindelijk nog wat gekocht in deze winkel Textielstad Tilburg
Daar verkopen ze heeeeeeeeeeeeeel veel.
Weinig quiltstoffen , maar verder alles wat je op naai gebied nodig hebt en nog meer.


Toen kon ik hartjes gaan tekenen en knippen en broderie vierkantjes snijden.
De hartjes zijn met dmc garen en een stiksteek opgenaaid.
En het doorquilten heb ik plm 1cm naast het hartje gedaan.
In juli aan begonnen en in februari was mijn grote 2-persoons bedden sprei klaar .

De blokjes met de naaimachine aan elkaar gezet, verder alles met de hand gedaan.

Bij mijn broderie vondsten zaten ook 2 tafelkleedjes.
Die zijn ijverig in stukken gesneden en de kanten rand heb ik bij de sprei , aan de lange zijkanten gezet.

Ben zelf en ook DD zeer tevreden over het eindresultaat.
Het was ook superleuk om te maken.
.




7 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige lieve quilt is dat geworden.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heb je dat mooi gedaan, Mieke! Schitterend geworden! Schattige rozenstofjes en helemaal af, zo met de broderie-achtergrond. Echt prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is een prachtig quilt geworden.
    Mag je trots op zijn.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig Mieke wat een mooie quilt met de broderie stofjes als achtergrond. Leuk dat je met de Applecore-quilt bent verder gegaan,we zien vast de vorderingen op je blog.Ik zag laatst dat ze bij Textielstad de quiltstoffen hebben uitgebreid.Ze hebben een paar rijtjes Kaffe Fasset stoffen en MOda.Groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha Mieke, wat is jouw hartjesquilt met roosjesstoffen mooi geworden!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je er even was.

Powered By Blogger