dinsdag 19 juli 2016

Er is het e.e.a. klaar !


 Een tijdje geleden kwam ik op een 2-hands spullen groep op facebook, deze klok tegen.
Te koop bij iemand hier in het dorp. Die kon ik echt niet laten liggen.
Het zijn plastic 6-hoekjes die je met een hulp stukje aan elkaar klikt.
Er zaten nog meer kleuren bij , maar dit vond ik wel grappig.

 Twee jaar geleden , hadden we hier een baby -boom.
Stilletjesaan gaan die baby's naar een groter bed.
In juni werd Bjorn 2 jaar .
En op een groter bed hoort natuurlijk een patchwork deken.

 De uiltjes deken ( het patroon komt uit een boek van Kaffe Fassett ) is op de naaimachine gemaakt en ook machinaal doorgequilt.
Voor de kinderdekens gebruik ik altijd een fleece deken als achterkant.


En in juli werd de Loes 2 jaar.
Voor haar ook een patroon van Kaffe Fassett.
Dit patroon heb ik nu 3x gemaakt. Blijft leuk.

Ook op de naaimachine gemaakt , maar met de hand doorgequilt.
Met de hand , omdat ik hier een te ' slappe ' fleece deken voor had gekocht.
Er zat te veel rek in de deken.


Op de achterkant heb ik een , ooit door mij geborduurde, rand gezet.
" Beertje Tim " stond plm 1984 in de Ariadne of in De Steek.
Dat heb ik toen op een laken gezet, want DS3 heet Tim.
Nu gaat het naar zijn dochter.

Voor Loes heb ik ook een verjaardags cadootje gemaakt.
Een poppenreiswieg.




Dit dekentje liet ik al eerder zien.
Voor de reiswieg heb ik stoffen genomen die bij het dekentje kleurde.
Loes is gek op sleutels .
Dus een zijvakje met een sleutelbos , mocht niet ontbreken.


Ook op Facebook , kwamen onlangs " Barbie " stofjes voorbij.
Tja , met 4 kleindochters kunnen die best wel eens van pas komen.
Dus 4 fq gekocht.
En natuurlijk meteen wat gemaakt.

Voor Ajla van 9 jaar een klein dekentje voor het Barbie bed .


Voor haar zusje Leah , van ruim 1,5 jaar een dekentje voor een klein poppen bedje.


Deze lapjes zijn nog lang niet op.
Een toilet tasje voor Ajla heb ik in de maak.De binnenkant moet ik nog afwerken.


Als dit klaar is , zal ik maar eens proberen een paar ufo's af te werken.
Alhoewel .....ik heb al wel weer iets nieuws in gedachte !

Gezellig dat je er even was, een reactie is altijd welkom.
Tot de volgende keer.

6 opmerkingen:

  1. Je hebt veel gemaakt en gedaan. En wat si alles mooi geworden daar zullen ze erg blij mee zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gezellig even bijgelezen bij jou. Wat heb je een leuke dingen voor die peuters gemaakt. Vooral het patroontje van het dekentje voor Loes vind ik enig! Ik zie dat al voor me met KF stofjes.
    Jij verveelt je niet Mieke, dat is duidelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow, wat een leuke dingen allemaal... Je zal maar zo'n creatieve oma hebben! Stuk voor stuk erg leuk, Mieke!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig al de mooie handwerken voor de kinderen.
    het reiswiegje al zo mooi. Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk dat jij hier al die mooie quilts even op een rijtje hebt gezet. Je hebt niet stil gezeten, en leuk dat je al weer plannen voor het volgende hebt. Succes en een mooie zomer!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jij hebt ook niet stil gezeten! Wat een mooie dekens heb je gemaakt, grote en kleine!
    Het reiswiegje vind ik erg lief.
    Groetjes, Régine.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je er even was.

Powered By Blogger