zondag 21 december 2014

Af en toe een draadje

Zo af en toe wat handwerken begint weer te lukken.
Met mijn arm-elleboog gaat het stilletjesaan vooruit.
Gelukkig.

Voor 1 van de kleinkinderen heb ik een poncho-tje gehaakt.
Als ze s'morgens vroeg uit haar bedje geplukt wordt, hoeft haar moeder haar niet in een jas te wurmen.
Poncho over het hoofd en hup in de maxi-cosi. Muts van hetzelfde garen erbij.
Staat helaas niet op de foto.
Oma doet de rest.Gezellig.





Vorig jaar ben ik aan een groot Kerstwandkleed begonnen.
Ik moest het " alleen nog maar " doorquilten.
Het middenstuk en de flying geese, heb ik met de hand gedaan.
Verder ging het me niet lukken, met mijn zere arm.
Toen heb ik het maar onder de naaimachine gelegd.
Niet overal even mooi, maar ja. Ik wilde het af hebben.
Ik ben nu nog met de buitenste rand bezig, dat gaat me vandaag en morgen wel lukken, denk ik , hoop ik.
Dan kan het met Kerst aan de muur hangen.



Van de restjes heb ik 2 kussenhoesjes gemaakt.
Een beetje overbelicht !

Nieuwe poging, nieuwe foto......

Ja, die is beter.

Ik wens jullie allemaal hele fijne Kerstdagen
en
de allerbeste
Wensen voor het Nieuwe Jaar.

.

5 opmerkingen:

  1. Fijn dat je elleboog steeds weer iets beter gaat,..
    je kleinkind ziet er prachtig uit met poncho

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gelukkig gaat het de goede kant op en wat leuk ziet je kleinkind eruit in de poncho.Mooie Kerstquilt en ook nog bijna af.
    Groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ondanks je elleboog mooie dingen gemaakt ! Een lieve poncho ook. En een mooie quilt.
    Leuk, die 2 kussentjes erbij.
    Voor jullie ook fijne kerstdagen en een mooi en gezond 2015!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig wandkleed, fraaie kussens! Fijn dat het weer beter gaat. De allerbeste wensen voor de feestdagen en het nieuwe jaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je hebt groot gelijk dat je de quilt machinaal af maakt (afgemaakt hebt?) Hij is zó leuk, die móet gewoon hangen deze dagen. Enige stofjes met die vogels zitten er in.
    De foto van je kleindochter met de poncho is zo schattig. Wat leuk, dat witte donzige randje er aan. Doet me denken aan het allereerste minimini overgooiertje dat ik nog in het ziekenhuis na de bevalling voor onze dochter haakte. Was heel mooi licht groen met ook zo'n heel zacht wit pluizig randje. Is zulk leuk werk!
    Fijn dat het met je elleboog de goeie kant op gaat. Kalm aan hoor! Tot volgend jaar!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je er even was.

Powered By Blogger