dinsdag 12 maart 2013

Gekregen, gekocht, geruild en nog tegoed !

Vorig jaar heb ik een mooi boek van Kaffe Fassett gekocht.
Afgelopen zomer heb ik daar meteen de " pikle dish "uit gemaakt.
Met stoffen naar eigen smaak.


Een paar weken geleden, hield Wilma opruiming. Zij had stoffen van Kaffe Fassett in de aanbieding.
Die heb ik bij haar gekocht.
Meteen een oproepje gedaan, bij de dames van het Loon op Zand weekend.
En een paar mensen reageerden positief om te ruilen en/of te kopen.
Wat bleek, ik kreeg ook een aardige stapel, tegen een paar lapjes van mij.
Bij 1 dame, kon ik wat kopen.
En de andere dame was vergeten haar lapjes mee te nemen, maar zij zou ze opsturen.
Helaas is ze gevallen, heeft haar pols gebroken en iets in haar enkel.
Gisteren kreeg ik een mail van haar: " de lapjes komen nog hoor " . Ondanks haar ellende dacht ze nog aan de lapjes.

De ' buit ' die ik inmiddels bij elkaar had, lag zó naar mij te lonken, dat ik op maandag na ons PW weekend meteen ben begonnen.

Ik had zelfs het geluk, grieperig te zijn en kleinkindjes met griep in huis te hebben, een paar dagen.
Dus boodschappen doen en poetsen was er niet bij.
Veel slapen van de  ' tamme '  kindjes en ik werken met de lapjes.

Het is ' konkelefoes ' van Kaffe Fassett geworden.

Ik wacht nog even de af wat voor lapjes er over de post komen.
Als daar een paar vandezelfde bijzitten, maak ik de top groter.
Zijn het andere lapjes, dan komt er nog 1 rij onder ( die ik al gesneden heb).
En er komt nog een rand omheen van kleine blokjes en kleinere driehoeken.

Nu iedere dag de brievenbus in de gaten houden !!

Wilma, Sabine, Micheline en Ria bedankt.

De kleuren zijn in het echt feller.
Het is heel druk, maar hoe langer / vaker  je kijkt, hoe mooier het is.

19 opmerkingen:

  1. Een mooie herinnering aan een fijn weekend. Ik moet even aan de stofjes wennen. Ken Kaffe eigenlijk alleen van naam. Maar daar ga jij me bij helpen denk ik.
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja wel druk maar dat is nu eenmaal zijn stijl, maar wel mooi! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Mieke breng je de quilt Donderdag mee,ik heb nog wel wat Kaffe lapjes over.
    Groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik houd van die stofjes!! Heb ook nog restjes in een doos van een grote quilt en gebruik ze regelmatig voor kleine dingen. Die ;ikle dish vind ik prachtig, maar ook waar je nu mee bezig bent.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk om op deze manier aan zoveel verschillende lapjes te komen.
    Kaffe Fasset is niet mijn smaak, maar je quilt vind ik wel mooi worden.
    Soms kan het heel verrassend zijn wat bepaalde lapjes met een quilt doen he
    Succes dr mee
    Groetjes
    Tertia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie quilt gaat dit worden en wat leuk dat je dit zo hebt gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk da je met kopen en ruilen zo goed aan je stoffen kunt komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk om zo de stofjes voor een quilt bij elkaar te krijgen Mieke.
    Zo wordt het echt een quilt met een verhaal.
    Groetjes Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Perfekt om zo lapjes te ruilen en zo het één en ander bij elkaar te rapen.
    Fijne dag.
    Liefs gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat móói, Mieke! Een echte, prachtige Kaffe Fassettquilt!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. hij ziet er prachtig uit en zeker heel leuk zo'n stofjesruil

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Waar een griepje toch nog goed voor is, hij is al mooi zo!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. wat een bijzonder geheel op de laatste foto: knap!!!
    groetjes, Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hallo Mieke,
    Ik leer net je leuke blog kennen.
    Ik vind dat je hele mooie spulletjes maakt!
    Ga je zeker blijven volgen.
    fijne zondag,
    Tania

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een schitterend quilt zal dat gaan worden Mieke , kijk uit naar het vervolg
    Fijne week groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hallo Mieke,

    Mooi! Ik zou wachten tot ik alles bij elkaar had. Maar jij doet dat zo?? Slim!!

    Ik ben benieuwd naar het eindresultaat.Intussen weer opgeknapt??

    Fijne dag.

    Groetjes Thea ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoewel ik zelf nog nooit een KF quilt gemaakt heb, ben ik wel weg van zijn kleurige stoffen. Ooit zal ik er zeker ook eens 1 gaan maken. Veel plezier met je stoffen en met het maken van de quilt.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. hij is heel druk schrijf je, maar ik vind het huist prachtig, allekleuren lopen zo mooi in elkaar over.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Kan je niet helpen met KF lapjes maar heb de eerst foto van de quilt weer bewonderd. Vind deze zo mooi.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je er even was.

Powered By Blogger